Kom je ook bij ons sporten in de Liemers?

Voor diverse trainingen, ook in de buitenlucht
ben je van harte welkom bij​

Fit ben jij! Outdoor

Kracht, uithoudingsvermogen en conditie verbeteren?
Dat kan iedereen!

Buiten sporten in een mooie en rustige omgeving werkt stressverminderend,
geeft meer energie, is goed voor de concentratie, stimuleert de zintuigen, versterkt je immuunsysteem,
maar het allerbelangrijkste: “frisse lucht”.

Sporten in Babberich met verschillende trainingen in de buitenlucht voor het uithoudingsvermogen

De verschillende trainingen vinden in de buitenlucht plaats.

Sporten in de Liemers doe je bij Fit ben jij! Outdoor!

Wij zijn gevestigd op De Buitenboom in Babberich, gemeente Zevenaar.

Hoe en wat trainen we?

We werken veel met ons eigen lichaamsgewicht en met behulp van verschillende attributen zoals: dumbells, kettlebells, battle ropes etc.
Het is namelijk niet nodig om alleen fit en sterk te worden met behulp van machines. Zowel machines als vrije gewichten zijn effectief voor krachtopbouw. 
Sterker nog, er zijn vele voordelen om te trainen met vrije gewichten

* Meer spierkracht

* Een verbeterde balans

* Vermindering van gewrichtspijn

* Je daagt je lichaam meer uit.

* Voor meer stabiliteit in je lichaam

* Meer kleine spieren worden aangesproken.

* Toename van lichamelijke balans.

* Toename van gebruik van hersenen bij de beweging.

Met vrije gewichten train je effectiever aan je spierkracht. Je boekt sneller progressie want trainen met machines geven je maar een beperkte toename aan kracht. Je traint met machines meer de grote spiergroepen. Dit komt omdat een oefening op een machine niet exact overeenkomt met de beweging van het dagelijks leven.
Je denkt dat je sterker wordt omdat je meer gewichten aan het apparaat hangt.

 Maar heb jij wel eens een zware doos opgetild en stond het zweet je op het voorhoofd? Dit komt omdat je in de fitnesszaal alleen een grote spiergroep traint en de kleine en diepe spieren doen een stuk minder hun werk.
De kleine en diepe spiergroepen zorgen voor stabiliteit in het lichaam. Ze zitten namelijk veel dichter bij je skelet.

En wist je dat je bij gebruik van machines meer kans hebt op gewrichtspijn dan trainen met vrije gewichten? Bij het gebruik van vrije gewichten is de kans op gewrichtspijn juist veel kleiner. 

Het is nu tijd om al je grote en kleine spiergroepen te ontdekken!

 Wij hebben diverse trainingen waar je uit kunt kiezen.

De verschillende trainingen:

Bootcamp

Cardio-, circuit-, kracht-, balans-, stabiliteit- en snelheidstraining en uitdagende fitness games.

HIIT

Hoge intensiteit krachttraining, afgewisseld met gemiddelde intensiteit cardiotraining.

The Big Four

Bij de Big Four ligt de nadruk op de 4 grote spiergroepen. De benen, buik, borst en rug.

Gladiator Workout

Korte intensieve workouts. Het is een combi van HIIT, Power Training en Bootcamp.

Senioren workout

De focus ligt op kracht en balans, want dat is gewoon wat je nodig hebt naarmate je ouder wordt.

Yoga

Vanaf april t/m september yoga in de buitenlucht. Yoga versterkt je lichaam en het maakt je lichaam flexibeler.

Kickfit

Werken aan je conditie en spierversteviging en leer boks- en trap-technieken op de bokszak.

Power training

Power Training is vooral gericht op het ontwikkelen van spierkracht en uithoudingsvermogen.

Proefles boeken?

Volg ons!

Call Now Button